9 Şubat 2015 Pazartesi

vKI (von Karman Enstitüsü) Sayesinde Öğrenim & Araştırma Fıstatları...

Aerodinamik konusunda yaptığı ileri düzeydeki çalışmaları ile tanınan Theodore von Kármán (1881 – 1963, Budapeşte - Macaristan), havacılık ve uzay mühendisliği alanındaki katkılarıyla tanınmışABD'li matematikçi ve mühendis bilim insanıdır.
von Karman adına Sint-Genesius-Rode, Belçika'da 1956 yılında NATO ülkeleri tarafından maddi kaynak sağlanarak,
* Havacılık ve Uzay,
* Çevresel ve Uygulamalı Akışkanlar Dinamiği,
* Türbomakinaler ve Tepki,
alanlarında kar amaçsız öğretim-eğitim ve araştırma kuruluşu olarak von Karman Enstitüsü (vKI) kurulmuştur.
vKI kurulduğu günden itibaren çalışmaları ve faaliyet süreçlerinde yer alan bilim insanları ile belirtilen alanlarda dünya çapında saygınlığa sahiptir.
... Ve vKI sayesinde Öğrenim & Araştırma Fıstatları!
vKI, NATO ülkeleri tarafından maddi kaynak sağlanarak destek olunan ve bu ülkelerin yüksek lisans/doktora programlarına öğrenci göndererek, akışkanlar dinamiği konusunda uygulamalı eğitim hizmeti alabilecekleri yüksek değere sahip bir enstitüdür.
vKI programlarına NATO üyesi ülke vatandaşlarından akışkanlar dinamiği odağında mühendislik, fizik ve matematik yükseköğrenimi yapan lisans öğrencileri, lisansüstü öğrencileri ve vKI ile ortak proje yürütmek isteyen öğretim görevlileri başvuruda bulunabilmektedir.
Örneğin, ilgili lisans öğrenimini sürdüren genç ilgidaşlarım için vKI kısa eğitim progamları...
Lisans seviyesinde çalışmalar 3 & 4 sınıf öğrencilerine açık olsa da ne kadar önceden farkındalık olur da uğraşılır ise o kadar anlamlı olabileceğini değerlendiriyorum.

Daha üst seviyeli vKI öğretim programları için detay bilgi:

NATO'nun en üst seviyeli Ar-Ge komitelerinde milli delege, projelerinde direktörlük yaptığım yıllarda en çok da öğrenciliğimde bir vKI çalışması yapamamaış olmama üzülürdüm, öğrencilik yıllarımda bu konuda bilgim ol(a)mamıştı... Hala da yanarım!
Umut ederim, VKI'de öğrenim ve/veya araştırma şansına sahip olmuş büyüğüm, arkadaşım meslektaşlarım burada, veya bu vesile ile benzer paltformalarda vKI sayesinde elde ettikleri bilgi, deneyim ve edinimler ile beraber değerlendirme ve önerilerini de genç ilgidaşlarımız ile paylaşabilirler...

Gençler; lütfen bu fırsatları kaçırmayın; inceleyiniz...
Lütfen bu fırsatları çevrenizdeki ilgililere duyurun; ulusal olarak maddi destek sağlamakta olduğumuz bu organizasyonlardan ancak katılımcı gençlerimizi yetiştirerek yer almalarını sağladığımız zaman fayda sağlanabiliyor!..
Lütfen inceleyin & incelettirin; bu fırsatları kaçırmayalım!







Feb 1, 2015


Yorumlardan...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder