15 Mart 2015 Pazar

Rahatsızım; Huzursuzum!


Rahatsızım; Huzursuzum!


Havacılık Kaza ve Kırımları İlişkili Yayınlar...
İki gün önce yaşanan acı olay sonrası bir rahatsızlık kaynağından bahsetmek istiyorum; iletişim teknolojisin de gelişimi ile ortaya çıkan ve son zamanlarda daha da ileri seviye ulaşıyor...

Havacılıkta yaşadığımız kaza ve kırımlar sonrası (görevliler haricinde) suskunluk ve belli ölçüde gizlilik gerektiren inceleme sürecinde işin doğası ile uyumsuz ve vicdanı olumsuz etkileyen önemli ihlaller yapılıyor; özellikle de eski ve yeni medya araçlarında...

Bu araçlarda "habecilik" adına yapılan, işe de, mesleğe de ve konun teknik ve sosyal gereklerine de uygun olmayan bu yaklaşımdan oldukça rahatsızım...

Özellikle askeri havacılığın güncel kazaları ve kırımları ile ilgili -geçmiş mesleki kırıntılarla- oturulan yerden yapılan yorumların acılı aile üyelerinde, çalışma ve yol arkadaşlarında, kurumlarda yaptığı telafisi olanaksız olumsuz etkiyi değerlendirmek bile istemiyorum.

Acı haberin televizyon kuruluşlarına ilk ulaştığı saatlerde olay yakınında çekilen kısa bir fimde "... yanmış bedenlerini bulduk." diye gencin ifadesinin oluşturduğu yıkımı onaramadan en son;

... Dün bir şehidimizin yarı yanık apolet fotoğrafının sosyal medyada paylaşıldığını görmek,

... Dün gece de bir kanalda yayınlanan "F-4'lerde ısrar niye?" gibi kamuoyunda mesnetsiz ve gerekisiz ama net olumsuz etkiler yaratacak bir haber konusu ile olaydaki ilgisi ve bilgisini tam anlayamadığım uzman (!) konuk ile haberin ele alınış tarzı,

sabrı ve iyi niyeti çok zorladı...

İlkine bir cevap verilmesi mümkün olmasa da haberin sunucuna yeni medya araçlarından biri ile de uyarmaya çalıştım...

Bu tip fotoğraf, haber ve yorumların açık kaynakta yayınlanmasının tekrarlanmamasını, uzman (!) sıfatı verilen ama bu olaylardaki bilgisi bir yana konunun temel dinamikleri hakkında bile ilgisi tartışılır konukların -sessiz kalınması gereken bu süreçte- fütursuzca yaptıkları değerlendirmelerin birgün son bulmasını, havacılığın acı günlerinde işin ve bu onurlu mesleğin gereklerine uygun davranılmasını diliyerek...

Lütfen acı yaşayanlara saygı gösterelim; işin sorumluluk taşıyan uzmanlarına önyargısız çalışma ve değerlendirme olanağı verelim...

Sözlerime yaşadığımız son acıdan sonra HürKuş uçağımızın test pilotu sevgili ÖZPALA'nın gönderdiği mesajını paylaşarak sonlandırıyorum:
Kaygılarımla,
Feb 26, 2015

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme