24 Ocak 2016 Pazar

Değişimin Başarıya Etkisi...

Endüstriyel çalışmalarımda öğretim/eğitim süreçlerinde değişim ve değişime hazır olamanın gerekliliği her zaman kendini hissettirdi; Millenyumun ilk 10 yılında bu kayma (shift) bazı ülkelerin devlet kaynakları ile desteklenen araştırmaların konusu oldu...
Konuyu 3 Ekim 2011 günü ele aldığım “Kayma Hızla Gerçekleşiyor” başlıklı konuşmamda giriş kısmı,
"Dünya düzeni 9 Kasım 1989 tarihinde yıkılan Berlin duvarı ile yeniden şekillenmeye başlayarak ülkeler arasında fiziki sınırlamalar zayıflamıştır.
Bilgi, bilgi üretimi ve bilgi kullanımının coğrafik konumdan bağımsız hale getiren bilgisayar ve internet teknolojilerinin gelişimi ile şekillenen “Bilgi Çağı” ve bu çağda kendi kural ve bileşenleri ile gelişen “Bilgi Ekonomisi” bu çağ içinde büyüyen ve gelişen neslin üretim ve tüketim sistemi mekanizmalarında yer alması 21’nci yüzyılı, tam da başından itibaren, şekillendirmeye başlamıştır.
Acımasız küresel rekabet yaşayan dünya düzenini fark eden ve bu dönüşüme önlem alarak uyum sağlayabilecek irade ile bunu uygulayan ülkeler refah yolunda önemli adımlar atabilecektir. Genç nüfus oranı ve nitelikli insan seviyesi yüksek ülkeler arasında aynı zamanda doğal kaynak zengini olanlarda, özellikle de Çin ve Hindistan gibi insanıni teknolojiyi de kullanarak iş (task) ile bir araya getirme başarısını gösterebilenler fark yaratmaya zaten başlamıştır...
Bu yönde, Colorado, ABD’de bir orta öğrenim yöneticisi olan Karl Fisch’in okulundaki öğrenim düzenini ve öğrenme metotlarını 21’nci yüzyıl gereklerine uygun geliştirilmesi gayesi ile hazırladığı bir çalışma dikkat çeken tespitlere sahiptir. Bunu benzer başkaları izlemiştir..
Sosyal paylaşım ağlarında küresel ölçekte izlenen “Shift Happens” başlıklı çalışma sunumunun farklı amaçlı türevleri zaman içinde aynı ağlarda yerini almaya başlamıştır.
Yapılan değerlendirme ve (1000$ değerindeki bir bilgisayarın 2049 yılına kadar tüm insanlığa ait hesaplama kabiliyetinin üzerine geçeceği kabiliyet ve kapasiteye ulaşabilmesi gibi) öngörülerin tamamına katılmak olanaklı olmasa da, tespitleri açısından etkileyici ve düşündürücü değerlendirmeleri ile beğeni kazanan çalışmalar olmuştur."
şeklinde idi...
ABD öğrenim ve çalışma otoriteleri 2010 yılındaki çalışmada,
ABD'de çalışanlardan,
  • Her dört kişiden biri mevcut iş yerlerinde 1,
  • Her iki kişiden biri mevcut iş yerlerinde 5,
yıldan az süredir çalışmakta olduğunu bildirirken öğrenim çağında olanların 38 yaşına gelene dek 10-14 iş değiştireceğini tahmin edildiğini belirtmişti..
Yıllar sonra, bu yıl başından sonraki günlerde, kendisi ile yapılan söyleşide, Prof. Dr. Erhan ERKUT,
başlıklı söyleşisinde benzer belilemeleri paylaşırken bazı deneyimlerini de aktarıyor ve "İşte bu yüzden ailelerin sorumluluk alıp bu özürlü eğitim sistemini dışarıdan ciddi olarak desteklemeleri" önerisinde bulunuyor...
Bu söyleşide, sevgili ERKUT Hoca'nın "Yaratıcılık Törpüleniyor" ve "Kendinizi Farklılaştırın" başlıklarındaki değerlendirme ve önerilerine katılıyor ve ailelere, akademik ve mesleki geleceğini şekillendirirken, biricik çocuklarını dışarıdan desteklemelerini öneriyorum; özellikle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder