Dünyanın dört bir yanındaki öğrenciler, akademisyenler, üniversite yöneticileri ve hükümet yetkililerinin güvendikleri en kapsamlı üniversite sıralaması vermeyi amaçladığını iddia eden Dünya Üniversite Sıralaması Merkezi (CWUR - the Center for World University Rankings) tarafından “Dünyanın En İyi Üniversiteleri 2016” sıralaması bugün sabah yayınlandı; durum:
CWUR, üniversitlerin bildirimleri ve anketlere dayandırılmaksızın, akademisyenlerin saygınlıkları ve yayınlarının nitelikleri yaısıra öğrencilerin öğretim ve eğitimlerinin niteliğini,
- Öğretim Niteliği - Quality of Education [sıralama değerlendirmesine etki oranı 25%],
- Mezun İstihdamı - Alumni Employment [25%],
- Öğretim Elemanı Niteliği - Quality of Faculty [25%],
- Araştırma Yayın Sayısı - Publications [5%]
- Etkili Araştırma Yayın Sayısı - Influence [5%]
- Atıf Sayısı - Citations [5%]
- Geniş Etki - Yayın Üretkenliği & Atıf Etkisi / h-index - Broad Impact [5%]
- Patenetler (uluslararası) - Patents [5%]
kriterlerinde ölçerek yayınladığını belirtiyor ...
Genelde her yıl yaz aylarında farklı değerlendirme kurumları tarafından farklı kriterlere bağlı değerlendirmeler yapıldığında yinelenen mazeretleri yine duyup okuyacağız; eminim!
Gerçekten, bugün gün içinde yayınlanan yayın organlarında ODTÜ Rektörümüzün "öğretim üyesi sayımız öğrencilerde olduğu kadar hızlı artmıyor olması.." gibi belirlemesini okuyunca aklıma ilk defa gelenleri paylaşarak bitirmek isterim:
Ülkemiz, bir yandan,
* Öğretim üyelerini teknoparklarımızda da şirketleri ile destekleyerek,
* DOKTORAlıları endüstriyel gelişimde öncelikle ve -özel sektörde çalışmasını da- bütçeden destekleyerek,
üretim katma değerimizi yükseltmeye ve kalkınmamızın yüksek oranlı ve sürdürülebilirliğini artırmaya çalışıyor…
...diğer yandan, çok yükseköğretim kurumu ve programı açıyor ve endüstriyel gelişme ile karşılaştırması tartışmalı kontenjanlar veriyor!
* Öğretim üyelerini teknoparklarımızda da şirketleri ile destekleyerek,
* DOKTORAlıları endüstriyel gelişimde öncelikle ve -özel sektörde çalışmasını da- bütçeden destekleyerek,
üretim katma değerimizi yükseltmeye ve kalkınmamızın yüksek oranlı ve sürdürülebilirliğini artırmaya çalışıyor…
...diğer yandan, çok yükseköğretim kurumu ve programı açıyor ve endüstriyel gelişme ile karşılaştırması tartışmalı kontenjanlar veriyor!
Söylenecek o kadar çok şey var ki; ama ACİL çözüm lâzım!
NOT (1): Daha fazla detaya http://cwur.org/2016.php linki ile eişilebilir...
NOT (2): Önceki benzer yazılarımdan...
- Genç Becerileri ve Durum (31 Mayıs 2015)
- Rekabet Sıralaması 2015 (29 Mayıs 2015)
- Bu Şartlarda Genel Bir Muafiyet..? (29 Mart 2015)
- Bilimsel Alan Bazlı URAP Üniversite Sıralaması ve Küresel Ölçekte Türk Üniversitelerinin Yeri (5 Ağustos 2014)
- Türkiye'nin Konumu ve Yenileşim Yetisi Gelişimine Dair... (27 Temmuz 2014)
- Yükseköğretimde Tercihler Yapılırken... Aman! Lütfen Hatırlayalım & Dikkatli Olalım... (28 Haziran 2014)
- Değerlendirme - Lise, Anadolu Lisesi ve Fen Lisesi kesitinde 1996 ÖSS/ÖYS Sonucunda Eskişehir'in Yeri ve Ortaöğretim Kurumlarının Geleceği (Nisan 1997)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder