Boeing
Current Market Outlook 2012-2031 raporu ile ilgili inceleme yaparken, linkinde
yer alan Wall Street Journal makalesini de okuma fırsatım oldu.
Bilindiği
gibi, Boeing 787 uçaklarının rakibi Airbus A350…
Airbus,
Boeing deneyimlerini de dikkate almış olsa gerek ki, kültürel ve teknik bilgi
öğelerini de dikkate alarak kontrolü kaybetmeden alt yüklenicisine işin içinde
(yatay/dikey) daha çok yer alabilmesini sağlayacak yöntemleri de araştırıp bu
yönde süreç geliştirerek Boeing’in yaşadığı üretim gecikmelerine önlemeye
çalışıyor..
Bu
makalede sözü geçen, A350 Proje Yöneticisi Didier EVRARD’ın yazdığı ve Airbus
alt yüklenicileri ile paylaşılan “The A350 Making-Off" isimli el
kitabından benzer kesişimde faydalanılabilecek, benchmark olanağı veren
kıymetli bilgi ve yönlendirmeler olsa gerek…
Ulaşılan
noktada alt yüklenici geliştirme ve kullanım oranı optimizasyonu konusunda da
özet bir bilgi veren bu makalenin orjinal hali;
…
Bu makalede yer alan bir başka bilginin de aklıma getirdikleri oldu…
Entegratör ve alt yüklenici sevieylerinin
işbirliği ile uçak üretimi konusunda zirve B787 Dreamline idi..
Ancak, nerede ise devletler arası sorun
haline gelen kritik darboğazlar yaşandı.. Bu makaleye gore, B787
Dreamline üretimi kapsamında nitelik/nicelik yönünden çok fazla alt yüklenici
kullandığı ve üretim program kontrolünde zaafiyet yaşayan Boeing bu konuda
etkinliğini artırmak için merkezden Japonya ve Italya'daki alt yüklenicilerinin
üretimini canlı video link uygulaması ile kontrol etmeye başlamış..
Anladım ki, görev aldğım hava aracı BOY
merkezi projesinde hangar inşaatı da benzer yöntemle merkezden izlenmeye
başlaması daha önceye dayanıyor.. Bu projede hava araçlarına hizmet faaliyeti başladıktan
sonra da uçak bakım üretim hattının müşteriye video link ile izletilmesi konusu
projelendirmiştik.. Ancakzamanın havalimanı
Güvenlik Komisyonu (havalimanlarında resim ve görüntü almak ile ilgili)
İçişleri Bakanlığı direktiflerine dayandırarak bu izini bir türlü ver(e)medi..
…Başarabilseydik, hem alanında bir ilk
olacak ve hem de müşteri güveni sağlayarak belki de markanın pazar
saygınlığında ve ticari gelirde daha iyi sonuçlar verecekti..
Hatta, iPhone’nun piyasaya çıkması sonrası
müşeriye bakımı yapılan uçağı üzerindeki faaliyeti izleme olanağı verecek
bu işlemi bir iPhone uygulması haline getirerek belli seviyede iş veren
müşterilerimize bu uygulamanın yüklü olduğu iPhone hediye etmek gibi bir proje
de geliştirmiştik.. Ama hoş bir anı olarak kaldı...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder