11 Eylül 2012 Salı

Havacılık Projelerine Entegrator ve Alt Yüklenici İlişkilerinde Gelinen Seviye ve Yasanan Sorunlarla Mücadele...


Boeing Current Market Outlook 2012-2031 raporu ile ilgili inceleme yaparken, linkinde yer alan Wall Street Journal makalesini de okuma fırsatım oldu.

Bilindiği gibi, Boeing 787 uçaklarının rakibi Airbus A350…

Airbus, Boeing deneyimlerini de dikkate almış olsa gerek ki, kültürel ve teknik bilgi öğelerini de dikkate alarak kontrolü kaybetmeden alt yüklenicisine işin içinde (yatay/dikey) daha çok yer alabilmesini sağlayacak yöntemleri de araştırıp bu yönde süreç geliştirerek Boeing’in yaşadığı üretim gecikmelerine önlemeye çalışıyor..

Bu makalede sözü geçen, A350 Proje Yöneticisi Didier EVRARD’ın yazdığı ve Airbus alt yüklenicileri ile paylaşılan  “The A350 Making-Off" isimli el kitabından benzer kesişimde faydalanılabilecek, benchmark olanağı veren kıymetli bilgi ve yönlendirmeler olsa gerek…

Ulaşılan noktada alt yüklenici geliştirme ve kullanım oranı optimizasyonu konusunda da özet bir bilgi veren bu makalenin orjinal hali;

… Bu makalede yer alan bir başka bilginin de aklıma getirdikleri oldu…

Entegratör ve alt yüklenici sevieylerinin işbirliği ile uçak üretimi konusunda zirve  B787 Dreamline idi..

Ancak, nerede ise devletler arası sorun haline gelen kritik darboğazlar yaşandı..  Bu makaleye gore, B787 Dreamline üretimi kapsamında nitelik/nicelik yönünden çok fazla alt yüklenici kullandığı ve üretim program kontrolünde zaafiyet yaşayan Boeing bu konuda etkinliğini artırmak için merkezden Japonya ve Italya'daki alt yüklenicilerinin üretimini canlı video link uygulaması ile kontrol etmeye başlamış.. 

Anladım ki, görev aldğım hava aracı BOY merkezi projesinde hangar inşaatı da benzer yöntemle merkezden izlenmeye başlaması daha önceye dayanıyor.. Bu projede hava araçlarına hizmet faaliyeti başladıktan sonra da uçak bakım üretim hattının müşteriye video link ile izletilmesi konusu projelendirmiştik.. Ancakzamanın  havalimanı Güvenlik Komisyonu (havalimanlarında resim ve görüntü almak ile ilgili) İçişleri Bakanlığı direktiflerine dayandırarak bu izini bir türlü ver(e)medi..

…Başarabilseydik, hem alanında bir ilk olacak ve hem de müşteri güveni sağlayarak belki de markanın pazar saygınlığında ve ticari gelirde daha iyi sonuçlar verecekti..

Hatta, iPhone’nun piyasaya çıkması sonrası  müşeriye bakımı yapılan uçağı üzerindeki faaliyeti izleme olanağı verecek bu işlemi bir iPhone uygulması haline getirerek belli seviyede iş veren müşterilerimize bu uygulamanın yüklü olduğu iPhone hediye etmek gibi bir proje de geliştirmiştik.. Ama hoş bir anı olarak kaldı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder