16 Ağustos 2015 Pazar

... n'apıyoruz?

... n'apıyoruz?



Şubat 2015 ayı içinde paylaştığım “Kadın Yükselir... Sen Yükselirsin...” başlıklı gönderimde 20-26 Temmuz 2015 günü Oshkosh, WI-ABD'de düzenlenecek "EAA AirVenture Oshkosh 2015" kapsamında orta öğretim çağından itibaren kızlarda ve genç  kadınlarda havacılık farkındalığı oluşturma bir etkinlik düzenleneceğini paylaşmıştım.
Evet, her yıl Temmuz ayında Oshkosh, Wisconsin - ABD'de yaklaşık 500.000 ziyaretçi ve 10.000 hava aracını ağırlayan "EAA AirVenture Oshkosh"  bu yıl da 20 Temmuz 2015 günü başladı…
… ve etkinliğin üçüncü günü, 22 Temmuz 2015 Çarşamba günü artk klasikleşen fotoğrafı çekildi ‘Women Soar You Soar’ isimli toplu etkinliğin; şimdi de yeni emdya araçları üzerinde bu etkinliğe katılan kızların ve genç kadınların deneyimlerini paylaştıkları platformlar oluşturuldu, gelecek etkinlere katılım güdüsü oluşturmak üzere...
Türkiye’de düzenlenen havacılık fuarları ve festivallerinde benzerleri yapılamaz mı diye düşünmeden de olmuyor işte!
...
Bu tip faaliyetlerin, yaşattıkları heyecan ile gelecek yaşam şekli ve kariyere yönelik genç dimağlarda bıraktığı izleri çok önemsiyorum... O nedenle,
  • ... hava aracı sahibi kurum/ kuruluş ve kişilerin kızlarımızı ve genç kadınlarımızı, en azından "Dünya Havacı Kadınlar Haftası" etkinliklerinde, uçurmalarını,
  • ... havaclık ve uzay alanında faaliyet gösteren öğretim-eğitim, araştırma, endüstriyel,  ticari ve sportif amaçlı kurum ve kuruluşlarımızın kızlarımızı ve genç kadınlarımıza faaliyet süreçlerini göstermelerini,
  • ... havaclık ve uzay alanında yapılan toplu bilimsel, kültürel ve ticari etkinliklerde kızlarımıza ve genç kadınlarımıza özel farkındalık yaratma ve tanıtma programları düzenlenmesini,
öneriyorum; kadın yükselmeli!
...
… sahiden, n’apıyoruz?
 Jul 31, 2015

NOT: Tam da bugün Kokpit yayınlamış THK Türk Kuşu İnönü Havacılık Eğitim Merkezi'nde yaşanmış ÖRNEK gelişmeyi: "Somalı Betül’ün hayali gerçek oldu!"
Bakın o güzel yüze; gözlerinde siz de göreceksiniz o heyecanı ve genç zihinden geçenleri...
Betül yükseldi!
... Teşekkürler THK Türk Kuşu İnönü Havacılık Eğitim Merkezi!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder