15 Mart 2015 Pazar

... Kadınlar Yükselsin!


... Kadınlar Yükselsin!


Geçen hafta ‘Kadın Yükselir... Sen Yükselirsin...’ başlıklı gönderimde 20-26 Temmuz 2015 günü Oshkosh, WI-ABD'de düzenlenecek 'EAA AirVenture Oshkosh 2015' kapsamında orta öğretim çağından itibaren genç kızlarda havacılık farkındalığı oluşturma amaçlı toplu etkinliğini özetlemiştim. Bu gönderinin son bölümünde de, 5-7 Mart 2015 arasında Dallas, TX - ABD'de düzenlenecek '26'ıncı Yıllık Uluslararası Havacılıkta Kadın Konferansı' ile ilgili kısa bir notu da yeniden paylaşmıştım.

Bugün de, dünyada her geçen yıl daha da fazla ilgi gören ‘Dünya Havacı Kadınlar Haftası’ gibi çok önemli uluslararası bir anma haftası ve bu kapsamda düzenlenen bazı etkinlikleri paylaşacağım.
...
Bu yıl, Dünya Havacı Kadınlar Haftası Marie Félicie Elisabeth MARVINGT'in savaşan ilk kadın pilot olmasının 100'üncü yıldönümünü tema alıyor...
Bu hafta içinde Dünya Havacı Kadınlar Enstitüsü (Institute for Women of Aviation Worldwide, IWOAW) tarafından dünya çapında düzenlenen etkinlikler var... Bu etkinliklerden;
... biri 'Pembe Kağıt Uçak ile Meydan Okuma'Pink Paper Plane Challenge™... Bu etkinliğin düzenlenme detayını "Nasıl Yapılabilir? ("Pembe Kağıt Uçak ile Meydan Okuma' Etkinliği)" başlığında paylaşıyorum; lütfen linke basınız...
... bir diğeri '‘Yükseklere Uçur Meydan Okuma''Fly It Forward Challange... Bu etkinliğin düzenlenme detayını da "Nasıl Yapılabilir? (‘Yükseklere Uçur Meydan Okuma' Etkinliği)" başlığında paylaşıyorum; lütfen linke basınız...

...
Bu kapsamda bu yıl düzenlenmesi panlanan diğer bazı etkinliklerin afişleri de ilgi çekici:
...
Türkiye’de de benzer amaçla yaptığım çalışmalardan bir bölümünü, Türk kadınının uçakla ilk uçuşunun 100’üncü yıldönümü nedeni ile 1 Aralık 2013 tarihinden itibaren başlayan süreçte ‘Ulusal Havacılık Gelişim Sürecinde Türk Kadını’ isimli konferansımda paylaşıyorum; kavranmış bir geçmişin geleceğin pusulası olduğuna inançla...
Bu konfreanslardan bazıları aşağıda hyperlinkli cümlelere basılarak görülebilir:

Ulusal havacılığımızın gelişiminde uçan ve uçuran havacı kadınlarımızı andığım bu özgün çalışma ile oluşturulan bu konferansın bu haftada da değerlendirilebilir... (İlave bilgi ve teklif talebi için office@canerel.com.tr adresine yazabilirsiniz...)

Havacılığın gelişiminde uçan ve uçuran havacı kadınların anılacağı etkinlikleri çok merak ediyorum; umut ediyorum bu hafta ve anlamı ilgi görürür, etkinlikler fotoğraf ve filmlerle tespit edilerek #LetWomenSoar hashtag ile sosyal medyada yayınlanır...
...
Havacılığın gelişiminde oynadıkları öncü rol ile bugünlere ulaşmamaızı sağlayan kadın havacıları minnetle anıyorum!

Feb 22, 2015NOT (1) : Dünya Havacı Kadınlar Haftası (2-8 Mart 2015) ile ilgili "...Kadınlar Yükselsin!" temalı yayınlarımın detaylarına http://canerel.com/v2/index.php/guncel linki ile ulaşılabilen "Can'ca Güncel & Mesleki Çalışmalar" web sayfasının "Can’ca Anılar... İzlenimler... İzler... " grubunda yer alan hyperlinkli,
✈ Tanırım ve Genel Duyuru: Kadınlar Yükselsin! Dünya Havacı Kadınlar Haftası 2015 Etkinlikleri...
✈ Nasıl Yapılabilir? ('Pembe Kağıt Uçak ile Meydan Okuma' Etkinliği)
✈ Nasıl Yapılabilir? (‘Yükseklere Uçur Meydan Okuma' Etkinliği)
başlıklarına tıklanarak da ulaşılabilir..

NOT (2) : Dünya Havacı Kadınlar Haftası 2015 ile ilgili mütevazi çağrıma cevap vererek katılanlardan fotoğraf paylaşnları ben de "...Kadınlar Yükselsin!" isimli FB fototğraf albümümde paylaşıyorum (https://www.facebook.com/can.erel.37/media_set?set=a.10152802557947659.1073741875.745297658&type=1&notif_t=like); ilgili hashtaglar ile...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder