20 Kasım 2015 Cuma

İz'ler de İz Bırakır! (2)



"Can'ca Türkiye'de, Endüstrinin Gelişiminde İz Bırakanlar" kitabın okurlarına bıraktığı izlerden gönül telini titreten bazılarını web sitemin kitapla ilgili sayfasında yer alan "Kitabının Bıraktığı İzlerden..." başlığı ile paylaşıyordum.
Bu konunun detayını da LinkedIn-Pulse gönderilerim arasında "İz'ler de İz Bırakır!" başlığıında 6 Haziran 2015 günü yayınladım.
Bugün, sayın Oygur YAMAK'tan gelen bir paylaşımla, bu kitabın yayınlara bıraktığı izler olmaya başladığını da tespit ettim ve ilgili web sayfasını ona göre düzenledim:
bölümünü açtım.
Bu bölüme de ilk olarak TürkSpor Ekim 2015 sayısı Köşe Yazı'sında Oygur YAMAK'ın "Planörle İlk Uçan Türk" makalesi ilave edildi...
Oygur YAMAK'a teşekkür ederek...
NOT (1):  Oygur YAMAK'ın "Planörle İlk Uçan Türk" makalesinin tamamına  http://canerel.com.tr/v2/index.php/kitap linkine tıklanarak erişilebilir..

NOT (2):  Bu yayının geçmişi de ilginç...
... Türkiye Basketbol Federasyonu'nun ilk başkanı, Türk Spor Vakfı kurucusu ve Basketbol hakemi olan FIBA Teknik Komite üyeliği ve Uluslararası Olimpiyat Komitesi Genel Kurul Üyeliği de yapan, GS Deniz Şubesinin “Geçilmez Armada”sı takımında bulunmuş GS Lisesi mezunu  Turgut ATAKOL beyefendinin kızı olduğunu belirten Sema KASAPOĞLU 16 Nisan 204 günü beni arayarak,
  • Babasının ilk planörcülerden olduğunu,
  • Kendisi ile ilgili, planörcülüğünü de kapsayan, bir yayın hazırlanacağını ve bu çabaya katkı sağlayacak yeni kaynaklar ararken, henüz yayınlanan kitabımda yer alan hocam Zafer ORBAY ile söyleşimde kendisinin havacı olmasına sebep olan rahmetli ağabeyi Ferit ORBAY'ı görünce, GS Denizcilik Şubesinde 4 tek dümencili bir futaya bu ismin verilme nedeninin babasının  Ferit beyle planörcülük dostluğu olduğunun teyit ediliyor olduğunu,
belirterek, bu konuda daha fazla bilgi almak için Zafer bey ile görüşebilmesi için yardım rica etti.
... inanılmaz mutlu oldum kitabımla sağlanan bu gelişmeye; onun etkisine...
Sema Hanım Zafer hocam ile istediği görüşmeyi yapamadı ama gerektiğinde sahip olduğum ilgili tüm bilgi ve belgeleri paylaşmaya söz verdim..
... Bir süre sonra, benzer konuda Oygur YAMAK bey aradı; sanırım 27 Eylül 2015 günü ... Oygur bey, sporla ilgili bir dergi için hazırladığı planörcülük makalesinde -Sema hanımın belirttiğine benzer nedenlerle-  benden Ferit ORBAY ve diğer planörcülerle ilgili bilgi rica etti…

Önce ilgili olabilecek bilgi ve belgeleri paylaştım. Ve birkaç kaz de telefon mülakatı yaptık; Vecihi HÜRKUŞ’u da ilave ederek…

Bugünde kendisinden yayınlanan "Planörle İlk Uçan Türk: İsmail TÜRSAN" başlıklı makalesin, aldım! Mutluluğumun resmi yapılamaz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder