NOT (1) : Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK'ün, daha sonra hükümet programına alınarak bütçeleştirilen bu değerli uzgörüsünün önemli bir bileşeni,
- Her bir santimetrekaresinde ulusal havacılık tarihimizin gelişim dinamiklerine ait izler taşıyan,
- Kuruluşu sonrası 44 yıllık bir gecikme (!!!) ile sahip olduğu işlevlerini bugün sürdürebilen tek yapısı,
- Her bir özelliği ile tam bir "Endüstriyel Anıt"ı,
Ve bu makale ile gelişim tarihi ve etkileyenleri de dahil tüm süreci ve değerlendirmelerimi paylaşarak, havacılık mesleğine sahip meslektaşlarımı, havacılık ilgidaşlarımı, vergi ve THK bağışları ile bu endüstriyel anıtın yapımında pay sahibi olmuş tüm vatandaşlarımı,
- Ulusal havacılık – uzay ve savunma endüstrilerimizin işlevini hala sürdürebilen bu seçkin endüstriyel mirasının, bugün salt genişleme hırsları ile sığ ve plansız (!!!) girişimle T.C.nin diğer bir güzide bilim ve öğretim kurumu, Ankara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi (AÜ-DHF), tarafından önce işlevsizleştirilmesine ve sonra da yıkılarak izlerinin silinmesine mani olmaya,
- AÜ-DHF'nin, türünün tek örneği olan bu önemli endüstriyel anıtımızı kaldırmak üzere başlattığı inşaat projesini, onu destekleyen altyapı sahiplerini, imar iznini verenleri, bu izni onaylayarak projelendirilmesine sebep olanları ve projeyi bugün hayata geçirmek için anıt bahçesine perde çekip inşaat kazısına başlayanları durdurmaya,
- Geri dönüşü ve düzeltilmesi mümkün olmayacak bu yanlışın hemen düzeltilerek ART'nin ANITlaştırılmasına katkı sağlamaya,
NOT (2) : "Atatürk’ün Havacılık Sanayii Uzgörüsü" isimli bu makalenin *.pdf kopyasına,
http://www.canerel.com.tr/v2/images/publication/20151101AtaturkunHavacilikUzgorusu.pdf
linkinden erişilebilir.
NOT (3) : Makale içinde yer alan makalelerimin hyperlinkli başlık:
- Can EREL; “Can’ca Türkiye'de, Endüstrinin Gelişiminde İz Bırakanlar”; Ankara, 2014
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder