4 Ağustos 2012 Cumartesi

Hava Aracı BOY Faaliyetlerine Yönelik Örgün Akademik Öğretim Programları


Orjinal Metin: EREL, Can; “Türkiye’de Hava Aracı “Bakım, Onarım ve Yenileme” (BOY) Alanına Yönelik Örgün Öğretim Programlarının Değerlendirmes”, MSI Aylık Savunma Teknolojileri ve Strateji Dergisi Sayı 076, Şubat 2012.



Bugün; yükseköğretim ve ortaöğretim seviyesinde yapılandırılmış ulusal hava aracı BOY faaliyetleri ile ilişkili örgün öğretim programlarının;
  • içerik ve uygulamalarının, havacılık alanındaki uluslararası geçerliliği olan kurallara,
  • kapasitelerinin de (optimizasyonu yapılarak) endüstriyel ihtiyaç seviyesine,
uygun olarak belirlenmesi beklenmektedir.

BOY Faaliyetlerine Yönelik Yükseköğretim Kurumlarında Güncel Durum

Yükseköğretim Kurulu tarafından 2011 yılı itibarı ile onaylanmış öğretim programı kontenjanlarına göre;

·         7 adet devlet üniversitesi,
o    Anadolu Üniversitesi,
o    Ege Üniversitesi,
o    Erciyes Üniversitesi,
o    İstanbul Teknik Üniversitesi,
o    İstanbul Üniversitesi,
o    Kocaeli Üniversitesi,
o    Orta Doğu Teknik Üniversitesi,

·         3 adet vakıf üniversitesi veya meslek yüksekokulu,
o    Atılım Vakfı - Atılım Üniversitesi,
o    İlke Eğitim ve Sağlık Vakfı - Kapadokya Meslek Yüksekokulu,
o    Türk Hava Kurumu Havacılık Vakfı - Türk Hava Kurumu Üniversitesi,

olmak üzere toplam 10 adet yüksek öğretim kurumunda hava aracı BOY alanı ile ilişkili olabilecek öğretim programları uygulanmaktadır.

Belirtilen yüksek öğretim programlarının okul tiplerine göre öğretim programı alt kırılımlarında;

·         Toplam 5 adet devlet üniversitesinin 2 adet fakülte ve 3 adet yüksek okulundaki lisans[1] programları kapsamında,
o    Uçak, Havacılık ve Uzay Mühendisliği'nde 175,
o    Uçak Elektrik-Elektronik Bölümü’nde 145,
o    Uçak Gövde-Motor Bakım Bölümü’nde 165,
olmak üzere toplam 485,

·         Toplam 1 adet vakıf üniversitesinin 1 adet yüksek okulundaki lisans programları kapsamında,
o    Uçak Elektrik-Elektronik Bölümü’nde 40,
o    Uçak Gövde-Motor Bakım Bölümü’nde 40,
olmak üzere toplam 80,

·         Toplam 3 adet devlet üniversitesinin 3 adet meslek yüksekokulundaki ön lisans programları kapsamındaki Uçak Teknolojisi Bölümü’nde 120,

·         Toplam 1 adet vakıf üniversitesinin 1 adet meslek yüksek okulundaki ön lisans programları kapsamındaki Uçak Teknolojisi Bölümü’nde 120,

·         Toplam 1 adet vakıf meslek yüksekokulunun 2 ayrı yerdeki yerleşkesindeki ön lisans programları kapsamındaki Uçak Teknolojisi Bölümü’nde 90,

olmak üzere toplam 895 adet/yıl öğrenci kontenjanı tahsis edilmiştir.

BOY Faaliyetlerine Yönelik Ortaöğretim Kurumlarında Güncel Durum

Milli Eğitim Bakanlığı -Erkek Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü- tarafından 2011 yılı itibarı ile onaylanmış öğretim programı kontenjanlarına;

·         Hürriyet Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi’nde,
o    Uçak Bakım Alanı - Uçak Elektroniği Bölümü ve Uçak Gövde-Motor Bölümü,
·         Eskişehir Sabiha Gökçen Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi’nde,
o    Uçak Bakım Alanı - Uçak Elektroniği Bölümü ve Uçak Gövde-Motor Bölümü,
·         Bağcılar Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi’nde,
o    Uçak Bakım Alanı - Uçak Gövde-Motor Bölümü,
·         İstanbul Sabiha Gökçen Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi’nde,
o    Uçak Bakım Alanı,
·         Kayseri Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi’nde,
o    Uçak Bakım Alanı - Uçak Gövde-Motor Bölümü,

alanlarında 310 adet/yıl öğrenci kontenjanı tahsis edilmiştir.



Can EREL
Şubat 2012









[1Metin içinde geçen “lisans” tanımlamaları,
·          Genellikle dört yıl süren üniversite veya yüksekokul öğretimi anlamındaki, öğretim seviyesi olarak “lisans”,
ve
·          Otoritesinin ilgili mesleki faaliyetlerde sorumluluk taşınması amacı ile verdiği meslek kimliği belgesi olarak "lisans",
olmak üzere, farklı anlamlarla kullanılmaktadır.




Orjinal Metin: EREL, Can; “Türkiye’de Hava Aracı “Bakım, Onarım ve Yenileme” (BOY) Alanına Yönelik Örgün Öğretim Programlarının Değerlendirmes”, MSI Aylık Savunma Teknolojileri ve Strateji Dergisi Sayı 076, Şubat 2012.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder