7 Kasım 2014 Cuma

Havacılık İlişkili OrtaÖğretim Programları & Kurumları Gelişimi...









Türkiye’de havacılık ile ilgili yüksek öğretim programlarının gelişimini, kısmen ilgili ortaöğretim detayını da kapsayarak, 2011 yılında detayları ile incelenmiş ve ilk defa bu detayda hazırladığım karşılaştırmalı makalelerimi,

  • Türkiye’de Havacılık Endüstrisine Yönelik Örgün Öğretim Programlarının Değerlendirmesi,

  • Türkiye’de Hava Aracı “Bakım, Onarım ve Yenileme” Alanına Yönelik Örgün Öğretim Programlarının Değerlendirmesi,

başlıklarında kamuoyu bilgisine sunmuştum.

Bu çalışmalar ile konu ile ilgili bütün fotoğrafın görülmesi yönünde büyük bir eksiklik giderilmiş, ilgi görmüş ve hemen her seviyede çalışmalarda referans olarak kullanılmaya başlamış idi.. Bu değerlendirmelerimi kaynak alan tespitler,

  • Milli Eğitim Bakanlığı’nın “Mesleki Eğitim” ve T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürülüğü’nün “Eğitim” çalıştaylarında,

  • TOBB Türkiye Sivil Havacılık Meclsin’de, ilkini 2012 yılında yayınlama kararı aldığımız, “Sivil Havacılık 2011 Sektör Raporu”ndan başlayarak takip eden raporlarda,

  • 11'inci T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Şûrası (Eylül 2013) kapsamında "Havacılık ve Uzay Teknolojileri Sektör Raporu" içinde,

de güncel bir şekilde kapsanmış idi...

Ardından, "Meslek Etiği ve Uçak, Havacılık ve Uzay Mühendisliği Açısından Değerlendirilmesi" konulu makale ile de konunun bütünleyici diğer bir tarafını ele aldım; bu yayın da ilgi gördü...

Artık, ulusal havacılığımıza işgücü yetiştiren mesleki öğretim kurumları ile ilgili güncel durumun gelişimi ve küresel gerekliliklere uyumu konusunda, yükseköğretim kurumlarınızın ilgili bölümlerinin akademisyenleri tarafından yapılacak daha detaylı araştırmalara dayalı karşılaştırmalı yayınlanları beklemedeyim.

lise seviyesinde ortaöğretim kurumlarının son birkaç haftadır kamuoyu gündeminin ilk sıralarında olması da dikkate alınarak, "havacılık gelişiyor!" genel dürtüsünün etkisi ile daha birkaç sene önce bir elin parmaklarını bulmayan sayıdaki olmasına rağmen bugün 13 adete çıkan;
Devlete ait
  • Bağcılar Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, MTAL (İstanbul),
  • Başiskele MTAL (Kocaeli)
  • Gazi MTAL (Ankara),
  • Hürriyet MTAL (Bursa),
  • Kayseri MTAL (Kayseri),
  • Sabiha Gökçen MTAL (Eskişehir),
  • Sabiha Gökçen MTAL (İstanbul),
  • Selçuk Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezi, METEM (İzmir),
  • Şehit Cengiz Topel MTAL (Erzincan),
ve
Özel Girişime ait
  • Akıllı Okul Çankaya Vecihi Hürkuş Sivil Havacılık Lisesi, SHL (Ankara),
  • Akıllı Okul Etimesgut Vecihi Hürkuş SHL (Ankara),
  • Altınkanatlar Havacılık Anadolu Meslek Lisesi, HAML (Antalya),
  • Özel Gökjet HAML (İstanbul),
isimli ortaöğretim kurumlarının güncel durumu ve mevzuatını araştırdım; tespit ve özet değerlendirmelerimi -nispeten daha fazla bilgi ve deneyim sahibi olduğu hava aracı bakım, onarım ve yenileme sektörünü ilgilendiren bölümleri özelinde- özet önerilerimle sonlandırdığım "Türkiye’de Havacılık İlişkili OrtaÖğretim Programları ve Kurumları Gelişimi..." başlıklı makalemi yayınladım; bu makaleye "Can'Ca Güncel & Mesleki Çalışmalar" sayfasında "Değerlendirme Serisi - Eğitim & Öğretim" bölümünden erişilebilir.
...
Havacılıkla ilgili liselerimiz de dahil, temel öğretim kurumlarımızın bu ay ortasında başlayacakları yeni eğitim-öğretim & eğitim döneminin itibaren emniyetli ve verimli olmasını; öğretmen/öğreten, eğitmen/eğiten ve öğrenci/öğrenenlerimize başarı ve velilere güç ve sabır diliyorum.
... Ve dilerim, bu dönem sonunda ilgili her bir taraf emeklerinin karşlığını görür; beklentileri karşılanır ve gelecek umutları daha da gelişir ve kuvvetlenir...

Sep 14 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder