7 Kasım 2014 Cuma

Türkiye’de Havacılık İlişkili Yükseköğretim Programları & Kurumları Gelişimi...

Bugün ülkemizin havacılık ve uzay alanında işgücünü oluşturan yükseköğretim kurumları ile ilgili her yıl yapageldiğim bir değerlendirmeyi yapmak üzere ayırmıştım; çalışmam beklediğimden kısa sürdü...






Eylül 2014 ayı başında, daha birkaç sene öncesine kadar bir elin parmaklarını bulmayan sayıdaki havacılık ilişkili ortaöğretim kurumunun bu yıl devlete ait 9 ve özel sektöre ait 4 olmak üzere 13 adede çıktığını tespit etmiştim.

Bugün ,
ilk değerlendirmemde yükseköğretim kurumları sayının;
  • Üç yıl öncesine göre % 80,
  • Geçen yıla göre % 36,4,
artarak 45 adede ulaştığını,
ve
sadece UHUM olarak tabir edilen "Uçak, Havacılık ve Uzay Mühendislikleri" alanında bile yıllık öğrenci kontenjanının (Hava Harp Okulunun 50 kontenjanı hariç449 öğrenci olduğunu,
görünce bu yılki değerlendirmemde detay kontenjanlara ve değerlendirmelere bile geçmeden çalışmamı bu hali ile ve “yorumsuz” bırakmaya karar verdim!


Nov 2 2014








NOT (1): Konu ile ilgili "Türkiye’de Havacılık İlişkili Yükseköğretim Programları & Kurumları Gelişimi..." başlıklı bu makalemin detayına ve ilişkili diğer makalelerime "Can'ca Güncel & Mesleki Çalışmalar" web sayfasının "Değerlendirme Serisi - Eğitim & Öğretim" başlığı altında yer alan linklerden ulaşılabilir.


NOT (2): Makalemin tamamını 2 Kasım 2014 günü "Can EREL Yazdı: Türkiye’de Havacılık İlişkili Yükseköğretim Programları & Kurumları Gelişimi...başlığı ile yayınlayan "Pilotaj Haber"e teşekkürler..





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder