7 Kasım 2014 Cuma

Hizmet Dışı Kalan Hava Araçlarından Yararlanma...


Emekli F-5 ve F-4E Uçakları © Emin FINDIKLI, Kokpit

...


Bugün erken saatlerde, meslektaş büyüğüm Yüksel KENAROĞLU'ndan "Parçalamak...seçenek olmamalı...!" konulu mesajı aldım; Kokpit havacılık haberleri web sitesinde “Emekli olan uçaklar son günlerini bekliyor” ((http://kokpit.aero/f-5-ve-f-4-ucaklari-songunlerini-bekliyor) habere atıfla “"Uçak Parçalamayı" ne de seven bir milletiz...!” diye başladığı mesajını "Üniversiteler, yüksekokullar, müze sahipleri... olayın farkında mı?... ("Açık Semalar" anlaşmasına rağmen...)" değerlendirmesi ile sonlandırmış...

...

Gerçekten de tedarik ve hizmete almak kadar hizmetten çıkarma önemli bir mühendislik yönetimi alanı; ama hizmetten çıkanı yeniden değerlendirme de ulusal ölçekte katmna değer yaratılması açısından önem ve öncelikle ele alınmalı... Bu hava araçları, üzerindeki sistem ve donanımların ilgili gelecekte ortaya çıkacak ANİ ve ÖZEL mühendislik ve operasyon ihtiyaçları da dikkate alınmalı tabii ki..

Gelelim bu durumun mesleğimizi ilgilendiren yönüne; bu hava araçların üzerindeki sistem ve donanımların öğretim ve eğitim süreçlerinde ve hatta yönlendirilmiş/sistematik bir mesleki farkındalık ve ilgi oluşturmada kullanılmasına...



Müzeler ve mesleki kültür mekanları -daha sonra ele alınmak üzere- bir tarafa bırakılır ise, Havacılık – uzay ve savunma alanında mühendislik, hava aracı BOY faaliyetlerine yönelik (tekniker ve teknisyen) makinistlik başta olmak üzere teknik alanlara yönelik öğretim programlarında (üzerindeki patlayıcı unsurlar temizlenerek) kullanılabilecek platform, sistem, alt-sistem komponent (aksesuar) ve parçaları ile öğretim kurumları ve bu kurumlardaki mesleki klüplerin arayıp ta bulamadıkları, HAZİNE sayılabilecek varlıklardır.


Bu kapsamda, MEB ve ÖSYM Temmuz 2013 kayıtlarına göre ( akademik seviye ve alfabetik sıra ile),

1. Lisans Seviyesi (Mühendislik ve Makinist (Tekniker)) Öğretim Programı Olan Yükseköğretim Kurumları:
  • Atılım Üniversitesi
  • Erciyes Üniversitesi
  • İstanbul Teknik Üniversitesi
  • Kocaeli Üniversitesi
  • Necmettin Erbakan Üniversitesi
  • Ortadoğu Teknik Üniversitesi ÖDTÜ)
  • ODTÜ-Kuzey Kıbrıs Yerleşkesi (KKTC)


2. Lisans Seviyesi (Mühendislik ve Makinist (Tekniker)) ve Ön Lisans Seviyesi (Makinist (Teknisyen)) Öğretim Programı Olan Yükseköğretim Kurumları:
  • Anadolu Üniversitesi
  • Türk Hava Kurumu Üniversitesi


3. Ön Lisans Seviyesi (Makinist (Teknisyen)) Öğretim Programı Olan Yükseköğretim Kurumları:
  • Ege Üniversitesi
  • Erzincan Üniversitesi
  • İstanbul Arel Üniversitesi
  • İstanbul Aydın Üniversitesi
  • İstanbul Üniversitesi
  • Kapadokya Meslek Yüksekokulu
  • Maltepe Üniversitesi
  • Nişantaşı Üniversitesi


4. Ortaöğretim Kurumları
Hava aracı BOY faaliyetlerine yönelik makinistlik alanına odaklı toplam 9 adette teknik ve endüstri meslek lisesi mevcuttur.


Ve bu yıl bu nitelikteki öğretim kurumlarında daha da artış olacak...

Ayrıca...

5. Askeri Öğretim Kurumları:
... Türk Silahlı Kuvvetlerinin kendisinin (mühendislik diploması verildği bilinen) lisans seviyesi kabul edilen Harp Okullarında, ön lisans seviyesi kabul edilen (mesleki) sınıf okulları ve hatta liselerinde ile bu tip hava araçlarından yararlanılabilir..



Görünen o ki, yaklaşık 40 adet hava aracının yeni DOĞRU mekanları var!.

...

Müzeler de dikkate alınır ise...
... Eskişehir Hava Müzesi kuruluşunda görev almış, MMO UHUM-MEDAK Komisyon Başkanı iken bu müzeyi dünyanın bu alandaki en önemli müzesi sayılan Dayton-OHIO, ABD’deki ABD Hava Kuvvetleri Müzesini “Kardeş Müze” yapmış bir uçak mühendisi olarak söyleyeceklerimi farklı bir uygun platformda paylaşacağım.



Özetle, elde muazzam diye tanımlayabileceğim bir mesleki hazine, düşünülecek ve yapılacak o kadar faaliyet var ki!...

Bu konuyu gündeme getiren Kokpit’e ve her zamanki mesleki öngörüsü ile bu hatırlatmayı tam da zamanında yapan meslektaş büyüğüm KENAROĞLU'na teşekkürlerimle...

Jul 8 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder