7 Kasım 2014 Cuma

Türk Havacılığı'nda 6 Ekim; Kutlu Olsun!

Bu bayramda, Türk havacılığının, bayram tadında;

İlk Türk Tayyare Fabrikası (TOMTASCH) Açılışı (1926)


İlk Türk Sivil Yolcu Tayyaresi Vecihi XVI Tecrübe Uçuşu (1933)


gibi iki önemli gelişim yıldönümü var; 6 Ekim günü kutlanacak!..

... Küresel havacılık endüstrisi ile nerede ise aynı onyıl içinde Anadolu’da oluşturulabilmiş ancak sürdürülebilirlik sorunları yaşayan TOMTASCH da...
... Bir Fransız yazarı yolcu alan Wilbur Wright’ın yaptığı ilk yolculu uçuştan 18 yıl sonra ilk Türk sivil yolcu tayyaresinin tecrübe uçuşu da...
ulusal havacılık endüstrimiz açısından çok önemli.

Türk hava araçları tasarımı ve üretimi yapılma çabalarının olduğu günümüzde bu girişim ve çalışmalardan alınacak öylesine dersler var ki...

..Bayramınız kutlu olsun; güzel ve keyifle geçsin!..

Oct 5 2014

Kaynakça :
Havacılık - Uzay ve Savunma endüstrilerine odaklanarak hazırladığım "Can'ca Türkiye'de, Endüstrinin Gelişimine İz Bırakanlar" kitabı yayın ve temin bilgisi: http://canerel.com.tr/v2/index.php/kitap




________________
NOT (1) :Havacılık bilgili ve ilgililerinin yorum ve değerlendirmelerinin artmasını; yaşanmışlardan öğrenilenlerin yaşananalara destek ve yaşanacaklara ışık olacak düşünceler şeklinde paylaşılmasını ne kadar da çok isterim...CE

NOT (2) : Yeni Medya'da - Yazılı Basından Paylaşımlar:
Teşekkürler Kokpit Aero!..
Türk Havacılığı'nda 6 Ekim’de ne oldu?
"ttp://kokpit.aero/6-ekim-havacilik-tarihimiz-can-erel"

Teşekkürler TeknoSektör!..
"Türk Havacılığı’nda 6 Ekim; Kutlu Olsun!"
http://teknosektor.com/2014/10/06/turk-havaciliginda-6-ekim-kutlu-olsun/


NOT (3) : Bu paylaşımıma bir büyüğümden “... Mutlu kutlama olmasi gereken bu gunleri bizlere karanlik gunler yapanlari bulup neden yaptiklarini, neden Turk havaciligini gomduklerini ogrenmeyi cok isterim gercekten!!!... . Elinde balta ile dolasan Turkler (yoksa hainlermi??) kimlerdi acaba?” şeklinde paylaşımını alınca...

Önce,
"...Tüm bu güzel gelişmelerin durmasının muhtemel pekçok sebebi bugün de var ve geçerli!
Bildiklerim ve gördüklerimden açık kaynakta paylaşılabileceklerimi "Can'Ca Güncel & Mesleki Çalışmalar" (http://canerel.com.tr/v2/index.php/guncel) sayfasından ulaşılabilen yazılarım içinde kapsıyorum. Özellikle,
✈ Değerlendirme Serisi - Ulusal Havacılık-Uzay & Savunma Faaliyetleri ve Bu Faaliyetlerde Bütünleşme ve Yönetim Seviyesinde Yükseltme İhtiyacı
✈ Değerlendirme Serisi - Eğitim & Öğretim
✈ Değerlendirme Serisi - Meslek
✈ Değerlendirme Serisi - “Türk Uçağı” Çalışmaları ve Projeleri
✈ Değişim ve Düşündürdükleri
başlıkları altıda yer alan onlarca değerlendirme makalesi içinde yer alan sebepleri ortadan kaldırmak, bayramda bile bayram(lar) için çalışmak gerek!..." belirlemesini yapıp ardından ilave etmiştim:
“.Balta bulmak zor da, o zamanlara yönelik notlar ve görüştüğüm büyüklerin belirlemelerinden anlaşıldığı kadarı ile,
  • Yurtdışı havacılık kuruluşlarının Türkiye'deki temsilcilerinin -sahip oldukları sosyo-ekonomik ve kültürel güçleri ile- ilişkilerini oldukça başarılı (!) kullandıkları,
ve
  • Türkiye'de gazeteci gibi kimliklerle bulunan endüstri (!) ajanlarının etkili olduğu,
çok açık!

Tabii bu etkilerin sonuç aldığı devlet görevlileri ve endüstri yöneticilerinin olduğu da belli...

Ayrıca,
  • Yabancı hayranlığı (!) ve "yabancı ise uzmandır!" ön yargısı, öz güven eksikliği,
  • Yabancı ve yerli yönetici ve çalışanlar arasında ücret ce diğer haklardaki farklılıkların manüple edilebilirliği, devlet görevlileri ve endüstri yöneticilerinin özellikle etkili bazılarının bu manüplasyona yatkınlığı,
  • İlgili kuruluşlarda görev yapanların çalışma verimliğindeki düşüklük; bu verim düşüklüğünün yabancı çalışanların ayrılması sonrası azalan iş hacmi ile (bitirirsek işsiz kalırız!) anlayışı ile zirve yapması,
ilk aklıma gelen tespitlerim.

Çıkarlarının sürdürülebilirliğini artırarak sağlamak için çalışanlar var; bir de hergeçen gün daha da fazla kaybedebler. Sorun kazananlara niye kazandılar diye sorgulamak olmamalı sanırım; kabettirdiklerinden kazanç sağlayanları bulmak gerek!

Dediğim gibi; bu durum bugün de farklı değil!... Değerlendirmelerimin bir çoğu bugün de geçerli olan bazı engeller; bana göre ilk başlangıç da önce "öz güveni" ve "öze güveni" sağlamak! Ve bu o ilk zamanalardan çok daha zor ve riskli bu dünya düzeninde.

Ayrıca, biran önce -özellikle öncelikli alanalrda çalışma düzeni ve anlayışımızı da değiştirmemiz gerek; Köy Enstitüleri'nde yetişen Öğretmen & Yazar Talip APAYDIN'ın karanlığın kuvvetini yenmek inanç ve azmine örnek belirttiği "Bayramda çalışırız, bayramlar için!"* düzenine geçmek gerek mesela... Ama..............

Umarım her bir engeli ortadan kaldıracağız ve umarım başaracağız! CE



Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme