7 Kasım 2014 Cuma

Havacılık!... Nasıl Bir Tutkudur; ki?

Uçak mühendisi olma hayali ile heyecan içinde yüksek öğretim yerleştirme sürecini yaşayan Hatay’lı kızımız Simge ile ilgili dün yayınladığım mesajıma ilgi o kadar büyük ve güzeldi ki; bir daha düşündüm: "..nasıl bir tutkudur; ki, bu havacılık?"...

Aklıma, kökleri 241 yıl öncesinde uzanan bir çınarın, İstanbul Teknik Üniversitesi gölgesinde düzenlenen, okulun 50+/40+/30+/20+10+ yıllık mezun "ARI"larının katıldığı 'İTÜ Günü'nde Uçak ve Uzay Bilimleri Fakültesi Mezunlar Buluşması'nda efsane hocamız Necmüzzafer ORBAY’ın 'Nostalji Dersi' geldi; ses kaydını çözerek hazırlayıp bazı meslektaşlarımla paylaşmıştım...

İTÜ UUBF Nostalji Dersi 2014 © Oğuzhan Demiral Arşivi

Zafer Hoca bu dersi* ,
"...gittiğim üniversitede (MIT) 2’nci sınıfın 1’inci sömesterinde Aerodinamik hocamız çok muhterem ve bilgili bir hocaydı.
Aerodinamik konusunda “en önemli -bizim için- uçak parçası kanatlardır; kanatların şekli önemlidir” deyip daireleri kullanarak Joukowsky diye bir aerodinamikçinin bulduğu kanat profillerini çizdirmeye başladı.
Doğrusunu söyleyeyim; benim çok hoşuma gitti, çünkü becerebiliyordum.
Çizebiliyorum; kanat profili çıkıyordu...
.. ve kanat profilinden sonra da profilin özelliklerini hesaplamayı öğretti bize. Onun için, eğer beni affederseniz, konu olarak “Uçak Kanatları”nı seçtim.
.."
düşüncesi uçak kanatları ile ilgili hazırlamıştı.

...Ve bence, kısaca açıklamıştı mesleğin gizemini “..uyanırken, uyumak üzere, uykuda rüyamda falan... hep uçak; malum! “ şeklinde özetleyerek...

Güzel bir haftasonu dilerim.

Jul 5 2014
.
.
.
.
.
NOT*Nostalji Dersi de dahil arşivimdeki Necmüzzafer ORBAY Söyleşilerine www.canerel.com.tr web sitemin "Can'Ca Güncel & Mesleki Çalışmalar" sayfasında yer alan,
Söyleşiler & Anılar
✈ Türk Uçak Mühendislerinin Efsane Hocası Necmüzzafer ORBAY Söyleşileri
bölümünden erişilebilir.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder